ICELAND: DAY 4

ICELAND: DAY 5

Hey loves!

Så kom dagen inden afrejse og dermed det sidste indlæg fra vores skønne dage på Island.
Vi vågnede, spiste morgenmad, hørte radio og hyggede. En time senere ventede taxaen på os ude ved vejen. Vi kørte ned i byen og blev sat af ved den gamle havn. Min mor og jeg skulle nemlig på hvalsafari! Da vi indleverede billetten for at gå om bord, fik vi at vide, at en søsygepille nok ville være en god idé.
Både min mor og jeg er ikke sarte sjæle på havet, så derfor takkede vi nej og tænkte ikke mere over det. Båden var fin og hed Andrea. Om bord kom vi, og endnu engang blev der sagt i højtaleren, at søsygepiller var en stærk anbefaling fra mandskabet, da havet åbenbart havde fået gult flag. Min mor og jeg så på hinanden og blev enige om ikke at udfordre skæbnen. Vi tog imod søsygepillerne, men blev senere bekræftet i at det ikke havde været en nødvendighed. Bornholmer Færgen er ofte vildere at sejle med! Haha.
Vi købte en varm chokolade, og ventede med at gå ud, til at båden havde sejlet et godt stykke ud på det dybe vand. Det var super dejligt! Før vi begav os ud, skulle vi iføre os store vindtætte dragter, idet luften ude på havet er bidende kold. Jeg var vild med vores outfits!
Vi stod helt forrest ude på båden. Desværre kom der ingen hvaler til syne, men vi så glade og nysgerrige delfiner og søpapegøjer! Dem vi sejlede med benytter sig ikke af ”undervands-sporing” af de flotte dyr, hvilket gør det sværere at finde hvalerne m.m. Men jeg kan egentlig meget godt lide, at man ikke ”jagter” dyr på safari. Det skal være held og intet andet.

Efter at have stået ude i kulden i et par timer, sejlede båden tilbage og vi satte os ind i varmen. Det var en god tur! Sjovt at prøve, selvom hvalerne ikke ville være med. ♡

Da vi kom ind på land igen, havde vi brug for noget varmt! Både min mor og jeg selv har en kæmpe forkærlighed til thai mad, så selvfølgelig var det planen!
Google Maps hjælp os på vej, og vi endte på en fin thailandsk restaurant ved navn ”Krua Thai”. Det var lækkert og god service oveni købet.

Vi sagde tak for mad og gik en tur i byen. Der var malet op til pride med en masse farver på gaderne. På vejen hjem til os selv, gik vi ned til vandet. Til vores store overraskelse var der Rejkjavik Pride 2018 lige foran os! Vi stod på en bakke og så hele festligheden. Endnu engang var vi sindssygt heldige!

Island er magisk, fantastisk, utrolig, spændende og overraskende! Jeg vil af sted igen, til landet af is og ild!

Vi rejste hjem dagen efter (om natten), og landende i København ved middagstid. Sebastian stod klar i lufthavnen og tog godt imod os!
Derefter spiste vi alle brunch på Bistro Avenue, og min mor og jeg fik fortalt en masse om rejsen.

Lige nu sidder jeg tilbage med en følelse af lykke og taknemmelighed!
Tænk at min største drøm er gået i opfyldelse?! At rejse med min mor! Det er helt surrealistisk. Og udkommet har være over al forventning! Hele ferien er gået så perfekt, og jeg kan ikke vente til næste rejse!!!!