LYN-TIPS TIL FORKØLELSEN

TANKER OM GRÆNSER, SUCCES & DE DER REKLAMER ☟

Hey loves.
Indlægget kommer til at handle om oprigtige og uoprigtige reklamer i influencer-land, og om, grænser mon begrænser succes.

Selvom reklamer er MÅDEN, at mange bloggere tjener penge på, findes der trods alt grænser for, hvad man som influencer skal reklamere for. Jeg har før fået tilsendt produkter (som var en gave fra et firma), hvor jeg simpelthen måtte returnere produktet, da det ikke levede op til de beskrevne kvaliteter. Efter min mening er det vigtigt, at tage sit erhverv som influencer seriøst; specielt når det gælder reklame. Man når ud til mange mennesker, og man skulle da helst komme ud med noget funktionelt og inspirerende; ikke en omgang hø og dårlige varer. Det der sker, når influensers deler uoprigtig reklame ud på internettet er, at folk tror på, at andre tror på, at hvad end det nu er, der bliver reklameret for, er værdifuldt for afsenderen og andre personer. Der sker altså en sammensætning af overbevisninger, som indenfor socialpsykologien introduceres som pluralistisk ignorance. Personligt synes jeg, at man under ingen omstændigheder, skal reklamere for noget, som man ikke selv kan stå inde for. Heldigvis er min erfaring, at dette heller ikke er tilfældet blandt de fleste influencers. Jo længere tid man færdes i det cyber-sociale liv, desto mere forstår du vigtigheden i budskaberne der kommunikeres ud til omverdenen.

Personligt synes jeg at reklamer er geniale, til tider pisse irriterende (når de afbryder film), men geniale. Ofte er det igennem reklamer (som er delt af influencers), at jeg har fundet frem til super gode produkter eller items – som nu er en del af mine yndlings ting. Nogen gange reklamere jeg selv for sponsorerede ting, men tit deler jeg også ud, bare fordi jeg gerne vil tippe jer til et fandens godt produkt, som jeg selv er fan af – f.eks. som i DETTE indlæg. 

img_e5660

GRÆNSER BEGRÆNSER SUCCES (?)

Jeg går op i mine sociale medier, da det er en af mine mange interesser. Dog har jeg grænser. Hvis jeg trænger til tid væk fra det altid kørende cyberspace, trækker jeg stikket ud om nødvendigt (det kan dog være svært; hvad nu hvis der lige er en vigtig mail? Hmmm).
Sommetider kan ens grænse begrænse den mulige succes, der måske ligger og venter rundt om hjørnet. Hvis du er villig til at give dig selv fuldt ud, 24/7, til dine sociale medier, skal du nok få succes på et tidspunkt. Men hvis du derimod har grænser? Sætter dit medie-liv på andet valget? Det gør det nogen gange lidt sværere.
For hvad nu hvis forventningerne hos dem der følger med, er dét højere end hvad du kan præstere?
Man må vælge hvad der betyder mest. Internettet eller ens rigtige liv.
Jeg er typen, der skal have ro af og til (ofte). Derfor har jeg accepteret, at jeg ikke kan være så meget på de sociale medier, som jeg gerne havde set det (det er bare urealistisk for mig, at prioritere de sociale medier, frem for mit sociale liv). Jeg deler gerne et højt procenttal, af hvad der sker i mit liv og i mit hoved, men jeg skal også bruge ro og fred, væk fra min telefon og computer. Derfor er jeg ikke den person, som udførligt planlægger alt på diverse platforme. Jeg lægger ikke 10 billeder op i døgnet, hvor forskellige tidszoner er indregnet med henblik på optimal cirkulation og peak-perioder. Jeg sørger ikke for, at der HELE tiden er nyt til mine følgere og læsere, idet jeg også har mit sociale-ud-i-naturen-og-se-andet-end-virtuelle-mennesker-liv. Jeg vil så gerne give mine følgere og læsere lige dét de vil have, men hvis jeg gjorde det hele tiden, havde jeg mistet jordforbindelsen og mig selv til internettet. Og det sker ikke. Jeg kommer fra landet. Fra en lille Ø. Og det er i naturen og blandt mennesker, at jeg føler mig bedst tilpas.
Jeg føler, at jeg har fundet et godt flow i mine sociale medier. Jeg passer dem og deler ud, men fokusere på at leve livet i nuet, der hvor jeg rent faktisk har plantet mine fødder. På jorden.
Heldigvis er succes mange ting, og for mig er succes på de sociale medier ikke det største eller vigtigste. Tværtimod. Succes for mig er, når jeg finder lykkefølelsen frem i mig selv. Smiler til fremmede på gaden. Overskrider en personlig grænse. Træder ud af min egen comfort zone. Gør folk glade. Opnår mine drømme, eller i det mindste prøver på at nå dem. Succes er en personlig ting, der intet har med social kapital at gøre. For hvis din social kapital er høj, men din lykke minimal eller ikke eksisterende? Har du så succes? Nej, ikke i følge mig. Du opnår først succes, når du realiserer dine drømme og heraf får fyldt kroppen med glæde. Glæde ER succes. Succes ER glæde.

Hvad siger I? Kan I relatere til at trække stikket ud? Til at reklamer er andet end irriterende? Har I f.eks. oplevet, at I enten er blevet ”udsat” for uoprigtig reklame? Eller at købe et produkt efter en henvisning, og er blevet glade for at reklamen var der? Og til sidst men ikke mindst, vil jeg bede jer om, at skrive en lille ting i kommentarfeltet, som skaber glæde og succes i JERES liv. Dét er nemlig interessant at læse om.

– T <3

 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

LYN-TIPS TIL FORKØLELSEN