SÅDAN HAR MIT 2017 SET UD & FORMET SIG

VIL DU GØRE 2018 TIL DIT BEDSTE ÅR? LÆS MED HER & KOM GODT FRA START!

Hey loves!
Nu springer vi snart ind i det nye år og tager hul på 365 dage, der bare venter på at imødekomme os med oplevelser og overraskelser! Det er fandme spændende. De fleste af os starter året ud med tømmermænd eller noget der ligner. Cravings efter fed og saltet mad. Så hvis du først læser dette, når vi er sprunget ind i det nye år, så grib din burger, pizza eller fritter og læs med her!
Jeg har bikset en masse ting og råd sammen til dig, der gerne vil gøre 2018 til dit bedste år! Og nej, det handler ikke om at styrte ned i fitness og tonse derud af de første to uger af året.

thumbnail_img_3502

Fokus på…

Pauser. Pauser fra virkeligheden, stress og jag.

Fordi… Du bliver anspændt, sur og ked af det ved at stresse rundt og agere som et super menneske der kan nå alt.
Hvordan… Læg dig ned og slap af. Sæt en god film eller serie på. Læg mobilen væk og andre forstyrrelser der afbryder din indre fred og ro. Man behøver ikke at rejse på ferie for at slappe af. Eller for den sags skyld tage til Himalaya-bjergene og meditere med en master beklædt i en lang hvid nederdel og langt skæg. Selvom det havde været en pisse fed oplevelse!!

Luk øjnene for…

Forhindringer og høje forventninger.

Fordi… Det dræner dig for god energi. Samtidig kræver det intensiv øvelse at slippe af med sine forventninger til sig selv og ens omgivelser. 

Hvordan… Se dine forventninger på en rationel måde og som de er; kun forventninger. Det er vigtigt at gøre det klart for sig selv, at ens forventninger, er og bliver forventninger. Intet mere eller mindre.

Ind med…

Dybe indåndinger, selvomsorg, god karma, empati og ansvarlighed for dig selv og dine medmennesker.

Fordi… Næstekærlighed og god karma er begreber om at være en god person og en god kammerat, og hvem vil ikke gerne være det? Det er vigtigt at tage ansvar for andre. Specielt dig selv og dine værdier.
Hvordan… Start med at behandle andre som du selv vil behandles. Hils, smil, vær venlig. Send positive energier og lad dine smil smitte af på andre. Det er de mindste ting der har den største slagkraft. Der skal virkelig lidt til, før at et andet menneske får en god dag. Så hvis det eneste der kræves af dig er, at du trækker på smilebåndet i ny og næ; så gør det lige! Smil smitter som ringe i vandet, og det er da skønt.

Ud med…

Negative tanker og selvhad.

Fordi… Du, jeg og vi alle blot er mennesker. Alle begår fejl. Små som store. Du har ikke tid til negativitet i det her liv. Tiden skal nydes og holdes af. Ikke spildes på nedværdige tanker eller dårlig samvittighed.
Hvordan… Du skal gennemgå dig selv, dit mind-set og de ydre ting der påvirker dig. Vælg bevidst relationer til og fra, samt dine relationer til dig selv. Tænk over hvad du vil opnå og hvilke ting, følelser og tanker, som du vil investere din energi og tid på.

Fokus på…

Valg, beslutninger og HANDLING! 

Fordi… Du kommer ikke langt ved at drømme og tænke lange strømme af uendelige uafsluttede tanker. Ambitioner er vigtige og ligeledes er tydelige og justerbare målsætninger. Nu fyrer jeg lige en totalt kliché af; livet ER for kort til uafsluttede handlinger der svæver over ens hoved som en tunghængende sky der regner med bly.

Hvordan… Lev når du lever. Sæt gang i dine idéer og udlev dine drømme. Dette kan du gøre ved at skrive en realistisk ”to-do-liste”, skrevet med optimisme og selvomsorg. Listen skal for alt i verden IKKE være urealistisk (idet listen så vil føles som et nederlag), men skal være en motivationsfaktor for gode og opnålige ting, du som person ser frem til at udleve eller gøre. Handling er alt. Hvis du tænker på noget der fylder dit hjerte med kærlighed og din hjerne med eufori; DO IT!

Ind med…

Søvn, motion og glad mad.

Fordi… Det er vigtigt for dig selv og din krop! En dårlig nats søvn, eller flere nætters usammenhængende søvn, kan udløse uoplagthed, dårligt humør og humørsvingninger. Kroppens behov for søvn varerier mellem 6-10 timers søvn pr. nat. Jeg vil mene at 7-8 timer er den ideelle tidsramme. Motion, der egentlig ikke behøver at varer længere end 30 minutter pr. gang, er også godt for det meste. Ved at dyrke motion bliver kroppens naturlige rusmiddel endorfiner frigivet, og derfor har motion en effektiv virkning på os. Det gør os gladere og mere oplagte, hvilket glad mad også gør. Glad mad = mad der får DIG til at føle optur. Hvad enten om det er en burger efter en bytur eller pastasalat en tirsdag aften. Så længe der er variation i ens indtagen af mad, er det i mine øjne en sund livsstil. Balance er nøglen til alt godt. Det har jeg i hvert fald selv erfaret.

Hvordan… Ift. søvnvaner er det en knald, hammer, mega god idé at gå i seng og stå op på de samme tidspunkter ALTID. Også i weekenden (men hvem kan det….). Motion er noget du kan gøre overalt. Derhjemme, i et fitness center eller ude i naturen. Du kan træne alene, med en træningspartner eller sammen med et hold. Motion er meget givende på mange måder! Så det er bare om at starte i det små og bygge træningsvanerne op lidt efter lidt. Start med at træne en til to gange om måneden og derefter måske tre til fire gange ugentligt, hvis der er tid og overskud til det.

Ud med…

Dvaskhed og inaktivitet.

Fordi… Det gør dig uoplagt og træt alle timer på døgnet, hvor du ellers kunne have lært, oplevet eller erfaret nye ting. Derudover er det bare en mega træls følelse, at vågne op til middagstid og lugte af død drage ud af munden, og samtidig have misset halvdelen af dagen.
Hvordan… Sæt dit vækkeur, også selvom det virker til at være en lorte idé når du lægger dig til at sove! 

Ind med…

Familie, venner, veninder og alt det sociale der nærer os på en positiv måde!

Fordi… Du har godt af at se andre mennesker og lærer nye personer at kende. Det er også vigtigt at opretholde og nyde familien. Familie er trods alt det bedste vi har!

Hvordan… Ring til din familie MINDST en gang om ugen. Besøg dem med knus og kram. Vis din taknemmelighed og husk dem på, hvor højt du elsker dem. Det glæder både dem og dig selv. Du skal huske at nyde dine forældre, også i dit voksenliv! Ligeledes gælder det også med venskaber; hæng ud og vær sammen når der er tid og lyst, og skab gode minder sammen. At være social bidrager til en masse positivt. Selvfølgelig skal man også dyrke sin alene-tid!!!!! #MeMyself&I #But #FamilyFirst <3

Ind med…
Flere døre og på med et plaster!

Fordi… Hvis muligheden ikke banker på døren, må du bygge din egen dør, åbne den og gå ud i muligheden på egen hånd! Du skal ikke lade små bump og småsten slå dig omkuld. Op igen, plaster på, og så derud af igen!

Hvordan… Undgå for meget selvynk på vejen. Det kommer der faktisk intet produktivt ud af (note to self..). Det er bare OP på hesten endnu engang og prøve kræfter af med livet igen, igen, igen!

Fokus på…

Opsparing til fremtid, fornøjelse og ferie!

Fordi… Du får brug for pengene senere i dit liv! Udgifterne hører aldrig op… Desværre! Men mest af alt så du kan få fede oplevelser. Alene eller sammen med dem du elsker. 

Hvordan… Arbejd, arbejd, A-R-B-E-J-D…! Spar hvor du kan: indkøb, begrænsede Café-besøg, transport, tøj osv. Det er i hvert fald de små ting der skal sparres på, hvis du vil ud at rejse. Du skal altid huske at gå efter de ting i livet, som virkelig gør dig glad, giver stærk livskvalitet og giver mening for dig. Gå efter det, også selvom vejen ikke er så let, som du kunne have ønsket. Man må til enhver tid acceptere, at veje til drømme nogen gange kræver justeringer. Sørg for at du ikke bliver handlingslammet i din beslutsomhed og blændet af alle mulighederne. Husk; justerbare målsætninger og et smil med på vejen! Så skal dit 2018 nok blive fantastisk og succesfuldt.

Godt nytår! 2018 er allerede ellevild med dig. KNUS!

T <3

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

SÅDAN HAR MIT 2017 SET UD & FORMET SIG